Na ten sezon STU zaplanował trzy premiery i kilka spektakli z okazji okrągłej rocznicy. Jubileuszowe obchody zakończą się 18 i 19 grudnia koncertami pastorałek Andrzeja Zaryckiego do słów Wiesława Nowaka „Hej na Chochołowskiej”.
51. sezon Teatru STU to także inne jubileusze i okrągłe uroczystości. 20 grudnia wraz z tradycyjnym spotkaniem wigilijnym Rodziny STU zbiegnie się data 30-lecia premiery spektaklu „Wariat i zakonnica”. Niewiele później, 5 stycznia, minie 10 lat od premiery „Szczęśliwych dni” Samuela Becketta. Z kolei 21 kwietnia Teatr będzie obchodził 10-lecie premiery „Biesów”.
Pierwsza premiera tego sezonu – „Inne rozkosze” – odbędzie się 22 września. Spektakl jest adaptacją powieści o tym samym tytule, napisanej przez Jerzego Pilcha. Przedstawienie w reż. Artura Więcka to opowieść o Kohoutku (Tomasz Schimscheiner), miłośniku kobiecych wdzięków i niewiernym mężu. Akcja rozgrywa się na Śląsku Cieszyńskim, gdzie Jerzy Pilch spędził dzieciństwo.
6 listopada na scenie STU zagości „Joanna D’Arc”. Operę, której gwiazdą jest wybitna sopranistka Marzena Lubaszka, przygotowała amerykańska kompozytorka Noa Ain. Pierwszy pokaz opery odbył się 26 lipca w kościele śś. Piotra i Pawła w Krakowie i był wydarzeniem towarzyszącym Światowym Dniom Młodzieży 2016 oraz częścią festiwalu Cracovia Sacra.
W styczniu widzowie obejrzą „Scenariusz dla trzech aktorów” Bogusława Schaeffera. W 2017 r. minie 30 lat od premiery spektaklu. Z tej okazji 6, 7 i 8 stycznia przedstawienie powróci na deski sceny STU, by raz jeszcze udowodnić swoim starym i nowym widzom, że jest spektaklem ponadczasowym.
W drugiej części sezonu Teatr przedstawi „Spowiedź chuligana”. Zabarwiona czarnym humorem poetycka opowieść o życiu artysty to zarazem powrót na deski STU Andrzeja Grabowskiego. Swój słynny monodram, po raz pierwszy, aktor zagrał tutaj prawie ćwierć wieku temu. „Spowiedź chuligana”, opartą na wierszach Sergiusza Jesienina, będzie można oglądać od 30 marca przyszłego roku.
Teatr STU działa od 20 lutego 1966 r. Powstał z inicjatywy krakowskich studentów, skupionych wokół Krzysztofa Jasińskiego, którzy chcieli działać teatralnie poza murami PWST.
Na początku STU postrzegany był jako teatr pokoleniowy, wyrosły na fali buntu kontrkultury lat 60. Stał się synonimem sztuki odważnej, alternatywnej dla "oficjalnego" nurtu. Jego cechą charakterystyczną była różnorodność propozycji w dziedzinie teatru, plastyki, muzyki, tańca, sztuk audiowizualnych.
Lata 70. przyniosły Teatrowi popularność nie tylko w kraju, ale i za granicą. Stał się jednym z ważniejszych zespołów wczesnej europejskiej awangardy teatralnej. Legendarny tryptyk, na który złożyły się spektakle: "Spadanie", "Sennik polski" i "Exodus" okrzyknięty został krytycznym dialogiem z widownią o kształt przyszłej Polski.
Przez wiele lat STU był "teatrem w drodze". Wędrował po świecie, występował w krajach na czterech kontynentach. W 1975 r. otrzymał status teatru zawodowego.
W latach 90. i pierwszej dekadzie XXI w. popularnością cieszyły się organizowane w Teatrze STU benefisy, prezentujące osobowości świata kultury i nauki (nagrywane i transmitowane przez TVP 2).
Teatr STU jest obecnie instytucją województwa małopolskiego i miasta Kraków. To scena repertuarowa, kontynuująca tradycje teatru aktorskiego. Programowo wprowadza do repertuaru teksty z kanonu dramaturgii polskiej i światowej.
Zainteresowaniem widzów Teatru od lat niezmiennie cieszą się spektakle: "Wariat i zakonnica", "Hamlet", "Zemsta", "Biesy", "Szczęśliwe dni", "Król Lear".
Patronat nad obchodami 50-lecia Teatru objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.