statystyki

Streaming muzyki to żaden zysk. Artyści zarabiają na koncertach

autor: Marcin Cichoński25.08.2018, 13:00
streaming, muzyka, You Tube, internet

Mówiąc najkrócej: kiedyś ruszało się w trasę koncertową, by sprzedać płytę, teraz udostępnia się płytę niemal za darmo (patrząc na stawki z serwisów streamingowych), by sprzedać koncerty.źródło: ShutterStock

Coraz więcej płacimy za muzykę w sieci. Co to oznacza dla całej branży?

R ynek muzyczny odbił się od dna, na jakim znalazł się w 2014 r. Jego wartość od tamtego czasu rośnie systematycznie, co wynika z opublikowanego niedawno raportu Światowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI). Dane prezentują się bardzo optymistycznie. Wartość sprzedanej globalnie muzyki w 2017 r. wzrosła o 8,1 proc. i wynosiła 17,3 mld dol., czyli niemal miliard więcej niż rok wcześniej (szczegółowe wyliczenia w ramce obok). A to zasługa zjawiska wciąż uważanego za wroga numer jeden branży muzycznej, czyli streamingu – płatnego udostępniania plików w sieci.

Skąd się wzięła zapaść

Wartość sprzedanej w ten sposób muzyki wzrosła w ciągu czterech lat ponadtrzyipółkrotnie. Za to w stałym tempie spada sprzedaż nośników fizycznych, dzięki czemu streaming stał się w branży kurą znoszącą złote jaja. CD i płyty winylowe wciąż stanowią istotny element sprzedaży muzyki, ale jeśli tempo spadku się utrzyma, za 10 lat będą przynosiły mniej niż 10 proc. przychodów branży.

Magazyn DGP 24 sierpnia

Magazyn DGP 24 sierpnia

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 88% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie