Spectrum - główny konkurs American Film Festival, prezentuje panoramę współczesnego kina amerykańskiego. W tym roku pokazanych zostanie 14 pełnometrażowych filmów fabularnych będących polskimi premierami, ale docenionych już nierzadko na innych festiwalach. Walczyć będą o nagrodę 10 tysięcy dolarów ufundowaną przez firmę BNY Mellon, a przyznawaną w głosowaniu publiczności. Dodatkową nagrodę – ofertę zakupu do emisji przyzna telewizyjny kanał filmowy Ale kino+.

Filmy biorące udział w konkursie Spectrum 7. American Film Festival:

  • Donald zapłakał (Donald Cried) - czarna komedia Krisa Avedisiana: człowiek sukcesu odwiedza rodzinne miasteczko, w którym czekają niewygodne sprawy i niedokończone rozmowy.
  • Hunky Dory (reż. Michael Curtis Johnson) - mężczyzna pracujący jako drag queen, stara się być jednocześnie dobrym ojcem. W roli głównej Tomas Pais, nagrodzony za tę kreację na Slamdance FF 2016.
  • Inne zło (Another Evil, reż. Carson D. Mell) - egzorcyści jako “fachowcy do wynajęcia”, którzy okazują się większym problemem, niż duchy.
  • Kiksy (Kicks, reż. Justin Tipping) - czarnoskóry nastolatek i kilka ulic w Oakland, na których brutalna rzeczywistość przenika się z magią. Skrzyżowanie Złodziei rowerów z kinem Terrence’a Malicka. Nagroda za zdjęcia na Tribeca FF 2016.
  • Konsultantka (Operator, reż. Logan Kibens) - Pigmalion w świecie iPhone’ów. Nowoczesny trójkąt: programista, jego żona i … komputerowy program operacyjny.
  • Kusza (The Arbalest, reż. Adam Pinney) - obsesje i intrygi w środowisku wynalazców zabawek. Ironia, groteska i klimat vintage niczym u Wesa Andersona. Film jest laureatem Grand Jury Award na SXSW 2016.
  • Morris z Ameryki (Morris from America, reż. Chad Hartigan) - 13-letni czarny raper w otoczeniu niemieckich fanów techno. Dowcipna opowieść z gatunku coming of age doceniona na Sundance (m.in. nagroda za scenariusz).
  • Oczy matki (The Eyes of My Mother, reż. Nicolas Pesce) - egzystencjalny indie-horror. Nostalgia, koszmary senne i groza opuszczonych amerykańskich miasteczek.
  • Porto - paradoks: głęboki i przejmujący film o one-night stand. Za kamerą krytyk filmowy Gabe Klinger, jako producent - Jim Jarmusch.
  • Rola kobiety (A Woman A Part, reż. Elisabeth Subrin) - aktorka w kryzysie i intrygujący portret nowojorskiego światka artystycznego.
  • Samotnik (The Loner, reż. Daniela Grove) - stylowa żonglerka elementami kina noir: hazard, narkotyki, femme fatale i gratka dla wielbicieli gatunku – irańscy gangsterzy w L.A.!
  • W istocie wolny (Free in Deed, reż. Jake Mahaffy) - prowincjonalna Ameryka i kaznodzieja, który wierzy, że potrafi uczynić cud. Zwycięzca konkursu Orizzonti na zeszłorocznym festiwalu w Wenecji.
  • Transpecos (reż. Greg Kwedar) - życie na granicy amerykańsko-meksykańskiej życiem na krawędzi. Strażnicy kontra przemytnicy, moralne dylematy bez łatwych rozwiązań i pustynia w tle. A także nagrody na festiwalach w Dallas, Nashville, Bostonie, SXSW.
  • Zawsze piękna (Always Shine, reż. Sophia Takal) - nagradzane na amerykańskich festiwalach (Boston, Tribeca) współczesne wcielenie Persony Bergmana. Dwie przyjaciółki-aktorki w domku na odludziu prowadzą pełną napięcia grę. Dramat psychologiczny niczym thriller.

Pełen program festiwalu tutaj.

Trwa ładowanie wpisu