statystyki

Wojenki festiwalowe. Gdy nazwa i logo stają przedmiotem sporów

autor: Konrad Wojciechowski05.09.2020, 12:00; Aktualizacja: 07.09.2020, 13:46
scena, koncert, muzyka, festiwal

Festiwal miał się jednak odbyć, zarówno na żywo, jak i online. Tyle że pod zmienioną nazwą – już nie jako Cieszanów Rock Festiwal, lecz Ciesz Fanów Festiwal. Znowu z winy agencji, która rościła sobie prawa autorskie do wypromowanego szyldu. Wymyślono zatem nową nazwę, powstały nowe logo i profil na Facebooku, bo dostęp do mediów społecznościowych zachowała agencja i nie chciała go udostępnić.źródło: ShutterStock

Gdy nazwa, logo i prawo do organizacji dużej imprezy muzycznej stają się przedmiotem sporów, można się obawiać o jej przyszłość i artystyczną renomę.

O tej imprezie mawiano, że jest współczesną odsłoną kultowego w latach 80. XX w. festiwalu w Jarocinie, tylko przeniesioną z serca Wielkopolski na skraj Podkarpacia, z dala od wielkomiejskiego zblazowania i mody na wydarzenia muzyczne przypominające pikniki. Cieszanów z roku na rok przyciągał coraz więcej fanów z całej Polski. Podróż wymagała poświęceń, przesiadek, podwózek i autostopowych niewygód, toteż festiwal – choć jak każdy organizowany zgodnie z komercyjnymi zasadami – zbudował wokół siebie mit enklawy dla wtajemniczonych i zdeterminowanych, którym obrzydły nadmorsko-wypoczynkowy Open’er, stadionowy Orange Warsaw Festiwal, hipsterskie Męskie Granie czy nieco snobistyczny OFF Festival. W Cieszanowie bawili się przyjezdni, ale ton nadawali miejscowi, którzy nie przypominają garniturowych fanów rocka. Na kilkudniowy karnawał do miejscowości liczącej około 2 tys. mieszkańców zaczęły ściągać muzyczne sławy. Grali tutaj Kazik, Muniek i Organek. Przyjechał Wojciech Waglewski z synami (Fiszem i Emadem), a na scenie brylowali Odział Zamknięty, Strachy na Lachy, Big Cyc, Happysad, Hey czy Dezerter. Przez 10 lat Cieszanów Rock Festiwal wyrobił sobie rozpoznawalność i wszedł do festiwalowej ekstraklasy.

Magazyn DGP z 4 września 2020

Magazyn DGP z 4 września 2020

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Teraz dopadł go wizerunkowy i organizacyjny kryzys. 18 lipca na facebookowym profilu festiwalu pojawiło się oświadczenie współorganizującej imprezę od 2013 r. agencji Arto-Music&Media informujące, że z niezrozumiałych dla niej przyczyn Centrum Kultury i Sportu w Cieszanowie zdecydowało się odwołać tegoroczną edycję Cieszanów Rock Festiwal 2020 Online. Miały się na nią złożyć: przegląd zespołów oraz występy wybranych kapel z ogłoszonego wcześniej programu koncertowego. Agencja nie doszła do porozumienia z nową dyrekcją cieszanowskiego CKiS, więc ogłoszono zakończenie współpracy. „CFR pójdzie teraz własną – oby słuszną – drogą. Mamy jedynie nadzieję, że nikt nie będzie kwestionował naszego wkładu w budowę marki CFR. W innym razie będziemy bronić go tak zdecydowanie i konsekwentnie, jak budowaliśmy jego renomę” – głosi komunikat agencji.


Pozostało 85% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie