Ostatnie tygodnie kolejnej ciąży. Dzieci łaskawym gestem przygarnięte przez dziadków. Pusty dom. Okazja, żeby podomykać bieżące sprawy zawodowe i odetchnąć chwilę we dwoje. To niedzielne popołudnie mogłoby skończyć się tak pogodnie, jak się zaczęło.
Mogłoby. Dzieje się jednak inaczej. Pochylenie się małżonków nad zdjęciem USG wywołuje pełną emocji i wzajemnych oskarżeń rozmowę. Awantura stanowi jakby spiętrzenie, kumulację wielu rozmów, których zabrakło przez lata.
„Niedzielne popołudnie" Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej to niezwykle celny obraz, w którym idealistyczne wyobrażenia o wspólnym życiu zostają skonfrontowane z rzeczywistością. Widz odnajdzie się bez trudu we wziętych wprost z rodzinnego życia scenkach i dialogach. Dynamiczna opowieść, z zaskakującymi zwrotami akcji oraz dużą dozą ciepła i humoru, zadaje pytanie o przyczynę tak wielu rozpadów związków i o drogę do dojrzałego rodzicielstwa.
Paulina Holtz, uwielbiana za kreację matki-Polki w spektaklu GABINET Teatru MŁYN, znów wciela się w rolę matki, a może bardziej… żony? Jej partnerem scenicznym jest Michał Sitarski – pierwszy raz na Scenie na Poddaszu.
Twórcy
Natalia Fijewska-Zdanowska – reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Powołała do życia i prowadzi wraz z siostrami własną, autorską scenę niezależną Teatr MŁYN. Stypendystka MKiDN w 2007 r. oraz stypendystka PISF w 2014r. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka” (2006), „De-naturat” (2007), „Siostry” (2008), „Piąta rano” (2009), „Gabinet” (2010), „Facet mojej żony” (2011), „Niunia” (2012), “Draka” (2013), „Naga Praga” (2014) „(Maska)rada gminy” (2016). Spektakle są wystawiane w Teatrze MŁYN na Scenie na Poddaszu SCEK, były także grane gościnnie miedzy innymi w warszawskim Teatrze Powszechnym, Teatrze Polskim, Teatrze Ochoty.
Paulina Holtz – aktorka teatralna i filmowa. Córka filmowca Witolda Holtza i aktorki Joanny Żółkowskiej, dzieciństwo spędziła w środowisku aktorskim. W wieku sześciu lat wzięła udział w przedstawieniu Teatru Telewizji „Małżeństwo Marii P”. Jako 13-latka zagrała rolę Pazia w „Romeo i Julii” (1990) w reżyserii Andrzeja Wajdy na scenie stołecznego Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera. Studiowała dziennikarstwo, etnologię i antropologię. Popularność zdobyła rolą Agnieszki Lubicz w telenoweli TVP1 Pawła Karpińskiego „Klan”, w którym gra od 1997 roku. Na dużym ekranie debiutowała w roli zakonnicy w dramacie psychologicznym Magdaleny Łazarkiewicz „Na koniec świata” (1999). Po ukończeniu Akademii Teatralnej w 2002 roku związała się na stałe z Teatrem Powszechnym, tworząc role m.in. w spektaklach: „Słomkowy kapelusz, „Albośmy to jacy, tacy”, „Powrót na pustynię”czy „Konformista”. Występowała także na deskach warszawskiego Teatru Scena Prezentacje, Teatru Polonii, Och-Teatru. W Teatrze MŁYN zagrała w „Gabinecie” Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej (premiera 2010). Obecnie zobaczyć ją można m.in. w spektaklu „Skok w bok” Teatru Capitol i „Biblii” Nowego Teatru w Krakowie.
Michał Sitarski – aktor teatralny, filmowy, dubbingowy. Absolwent krakowskiej PWST, uhonorowany wyróżnieniem na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę Moliera w przedstawieniu dyplomowym „4 razy Molier”. Od 2004 roku przez dekadę związany z Teatrem Powszechnym, najpierw gościnnie, potem jako członek zespołu. Stworzył role m.in. w: „Miarka za miarkę”, „Albośmy to jacy, tacy…”, „Zły”, „Konformista”, „Zbrodnia i kara”. Zagrał w kilkunastu serialach i udzielił swojego głosu blisko 20 postaciom na małym i dużym ekranie. W Teatrze MŁYN wystąpi po raz pierwszy w spektaklu „Niedzielne popołudnie”.
Terminy
24.11 godz. 19:00 – pokaz premierowy
Kolejne pokazy:
29.11 godz. 19:00
15.12 godz. 19:30
16.12 godz. 19:30
27.12 godz. 19:00
29.12 godz. 19:00
Realizatorzy:
Tekst i reżyseria: Natalia Fijewska-Zdanowska
Występują: Paulina Holtz, Michał Sitarski
Muzyka: Filip Dreger
Scenografia, światło, kostiumy: Barbara Koczarowa
Asystent reżysera: Aleksandra Śliwińska
Teatr Młyn, Scena na Poddaszu, SCEK, ul. Jezuicka 4, Stare Miasto, Warszawa