Czasami trzeba po prostu wstać i wyjść zostawiając wszystko za sobą. Czasem czujemy, że nie można dłużej zwlekać ze zmianą, bo zastygniemy jak muzealny eksponat. W takiej sytuacji jest właśnie bohaterka sztuki. Wiadomość o nieuchronnie zbliżającej się śmierci ojca, powoduje, że Harper postanawia spotkać się z nim po raz ostatni. Rzuca pracę, a córce i mężowi nawet nie mówi o wyjeździe. Podróż okazuje się przygodą życia, która zmusi bohaterkę do zadania sobie pytań o najważniejsze sprawy – miłość, lojalność wobec najbliższych i własne miejsce w świecie.
Sztuka Simona Stephensa, autora między innym „Dziwnego przypadku psa nocną porą” bez cienia dydaktyzmu mówi o sile duchowego przebudzenia i niezgodzie na powszechną desperację.
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria: Natalie Ringler
Scenografia i kostiumy: Aneta Suskiewicz
Muzyka: Piotr Łabonarski
OBSADA
Agnieszka Warchulska - Harper Regan
Halina Łabonarska - Alison Woolley
Adam Ferency - Elwood Barnes/Duncan Woolley
Martyna Kowalik - Sarah Regan/Justine Ross
Otar Saralidze -Tobias Rich/Mickey Nestor/Mahesh Aslam
Marcin Sztabiński - Seth Regan/James Fortune
Simon Stephens to jeden z najciekawszych współczesnych dramatopisarzy brytyjskich, związany z londyńskimi teatrami The National Theatre, Royal Court Theatre i Lyric Hammersmith. Należał do punkowego zespołu Country Teasers. o konfrontacji z traumatycznymi wydarzeniami i przemocą, relacje między ludźmi pokazuje często w kontekście rodziny. W „Port” (nagrodzonej Pearson Award for Best New Play), autor śledzi losy Rachel wychowującej się w blokowisku, w sztuce „On the Shore of the Wide World” (nagrodzonej w 2005 roku Olivier Award dla najlepszej nowej sztuki), opowiada o trzech pokoleniach Holmesów w obliczu śmierci najmłodszego członka rodziny. W „Motortown” opowiada o Dannym, żołnierzu powracającym z Iraku, który nie może odnaleźć się w rzeczywistości rodzinnego miasta, w „Pornography” pokazuje sceny z życia Londynu rozgrywających się tuż przed zamachami terrorystycznymi. Autor został trzykrotnie wybrany przez krytyków najlepszym zagranicznym dramatopisarzem w plebiscycie ogłoszonym przez niemiecki magazyn teatralny Theatre Heute.
Krytycy podkreślają, że mimo podejmowanych przez Simona Stephensa tematów, jest w jego sztukach optymizm i afirmacja życia, a język, chociaż często dosadny, charakteryzuje się ciętym humorem.
Natalie Ringler – urodzona w Szwecji córka polskich marcowych emigrantów, absolwentka reżyserii w krakowskiej PWST i Dramatiska Institutet w Sztokholmie. Wyreżyserowała m.in.: „Blåvingar” i „Flygande Handläggaren” G. Larsson w Folkteatern w Göteborgu, „Thords värld” M. Montelius w Teater Galeasen w Sztokholmie. Reżyserowała w Szwecji również sztuki Doroty Masłowskiej („Między nami dobrze jest”, „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku) i Tadeusza Słobodzianka. „Nasza klasa” w jej reżyserii zwyciężyła w kategorii "teatr" i była nominowana do nagrody kulturalnej roku szwedzkiego dziennika Dagens Nyheter. W Teatrze Dramatycznym wystawiła w 2015 roku sztukę „Bent” Martina Shermana.
Harper | Reżyseria: Natalie Ringler | Premiera 9 grudnia 2016 | Kolejne spektakle 10 i 11 grudnia 2016 | Scena na Woli im. Tadeusza Łomnickiego