Festiwal ma popularyzować miejsca związane z Europejskim Szlakiem Gotyku Ceglanego i muzykę sprzed wieków. Każdy z koncertów poprzedzony będzie prelekcjami historycznymi i cyklem wycieczek z przewodnikiem po trasach obejmujących najważniejsze budowle związane z historią miejsc gotyckiego szlaku. Słynna rozeta kołbacka, zdobiąca fasadę kościoła cystersów, jest symboliczną ikoną festiwalu.
W ramach koncertu inauguracyjnego w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kołbaczu wystąpi sopranistka Katarzyna Wiwer w towarzystwie Henryka Kasperczaka, grającego na renesansowych lutniach i teorbach. Poprzedzi je zwiedzanie wraz z przewodnikiem turystycznym późnogotyckiego kościoła w Żabowie koło Pyrzyc oraz świątyni w Żelewie o konstrukcji ryglowej.
W Trzebiatowie, jednym z najstarszych miast Pomorza Zachodniego, zabrzmią kompozycje artystów związanych z Basenem Morza Bałtyckiego: Antonio Rosettiego, Johanna Gottlieba Naumanna oraz Josepha Martina Krausa, zwanego szwedzkim Mozartem. Utwory wykona szczecinianka Aldona Bartnik, która specjalizuje się w śpiewie barokowym. Będzie to pierwszy występ sopranistki przed publicznością festiwalową.
W ostatnia sobotę sierpnia w Szczecinie-Dąbiu wystąpi Zespół Wokalny Agniculi Łukasza Popiałkiewicza, specjalizujący się chorale gregoriańskim, a także śpiewie polifonicznym średniowiecznym i późniejszym.
Dwie pierwsze soboty września to spotkanie turystyczne i muzyczne w Moryniu, gdzie wystąpi zespól renesansowy Miraculis z Poznania oraz w Gryfinie, gdzie na scenie zaprezentuje się Consortium Sedinum z barokowym repertuarem.
Podczas koncertu finałowego w Szczecinie 17 września w kościele pw. św. Jana Ewangelisty po raz pierwszy zostanie wykonana w całości Msza g-moll Antonio Rosettiego.
Przedsięwzięcie realizowane jest przez szczecińską Fundację Akademia Muzyki Dawnej.
Fundacja, by ułatwić melomanom dotarcie na koncerty, wyczarterowała autobus, który będzie kursować między Szczecinem a miejscowościami, w których odbywać się będą kolejne koncerty festiwalowe.