Design, funkcjonalność, nowatorstwo, wyjątkowa reklama – co zbudowało markę Apple? A może za jej sukces odpowiada zmarły dwa lata temu współtwórca i wizjoner Steve Jobs? Próbują o tym opowiedzieć twórcy francuskiego dokumentu w reżyserii Sylvaina Bergera z 2011 roku „Apple – historia marki”.

Od założenia firmy w połowie lat 70., pionierskich początków w garażu domu rodziców Jobsa, przez walkę z konkurencją, odejście i powrót Steve’a do firmy, historyczną reklamę autorstwa Ridleya Scotta, po dzisiejszy status firmy Apple. Synonimu producenta produktów trendy i cool. Oczywiście głównym bohaterem jest tu Jobs. Urodzony w 1955 roku w San Francisco założył Apple wraz z pracującym wcześniej w firmie Hewlett-Packard Steve’em Wozniakiem. W 1983 roku, po wypuszczeniu komputerów Apple I i Apple II oraz III, Jobs, chcąc rozwijać firmę, zaprosił do współpracy Johna Sculleya z megakoncernu PepsiCo. Dwa lata później na skutek konfliktu ze Sculleyem Jobs odszedł z Apple. Powrócił tam 11 lat później i ostro wziął się do odbudowywania marki. Powstały: iMac, iPod, iPhone, iPad, a imperium zaczęło obracać rocznie dziesiątkami miliardów dolarów i według magazyny „Forbes” stało się jedną z najcenniejszych firm naszego globu.

Apple – historia marki | Canal+ | godz. 21.30