Jak poinformowali organizatorzy, obok działań na miejscu "Festiwal Konteksty w Sokołowsku odbywać się będzie w sieci, na naszej platformie online http://konteksty.live oraz na Facebooku facebook.com/konteksty.sokolowsko". W czasie trwania festiwalu wszystkie wydarzenia będą dostępne w postaci transmisji wideo.
Tegoroczna edycja festiwalu prowadzona będzie dwutorowo. Hasłem jednej z linii kuratorskich jest - jak napisano - "samotność - jako ostateczna kondycja ludzka; dobrowolna i narzucona emigracja wewnętrzna; współodczuwanie istnienia jako remedium na wyobcowanie".
W sekcji "Samotność" zaplanowano udział blisko 50 artystów i artystek, a jej kuratorką jest Małgorzata Sady.
Z kolei linia programowa powstałej w tym roku "Nowej Sekcji Kuratorskiej" zakłada odniesienie się do wątków azylu, schronienia i relacji z innymi ludźmi w naturze, z dala od cywilizacji.
"Zaproszeni do projektu +Choreografie terenowe+ artyści i artystki działają w polu sztuk performatywnych poszerzonych o różne elementy, które w ostatnich latach w znaczny sposób zmieniły praktyki artystyczne, zahaczając o pole teatru, choreografii i innych dziedzin" - napisano w przesłanej PAP informacji. "+Choreografie terenowe+ mają wyróżnić te nowe praktyki poprzez udział artystek i artystów, którzy w znaczący sposób przyczynili się do tej zmiany" - podkreślono.
Autorkami tej sekcji festiwalu są Marta Czyż, Julia Wielgus i Joanna Zielińska. Weźmie w niej udział 16 grup artystycznych i twórców.
Wydarzeniem specjalnym w Sokołowsku będzie prezentacja wystawy Bożenny Biskupskiej "Od materii do materii" obejmująca jej prace z lat 1984-2020. Pokazane zostaną rzeźby, instalacje, malarstwo i projekcje filmowe.
Platforma online festiwalu: konteksty.live.
Festiwal na Facebooku: facebook.com/konteksty.sokolowsko.
Udział w festiwalu jest bezpłatny.
Organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Efemerycznych KONTEKSTY jest Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ, a jego partnerami Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury i Austriackie Forum Kultury.