Wyścig po Oscary i pieniądze widzów

autor: Elżbieta Rutkowska11.02.2019, 09:50; Aktualizacja: 11.02.2019, 09:55
W ostatnią niedzielę lutego okaże się, czy "Roma" będzie pierwszą produkcją serwisu streamingowego uhonorowaną Oscarem w najważniejszej kategorii ‒ najlepszy film

W ostatnią niedzielę lutego okaże się, czy "Roma" będzie pierwszą produkcją serwisu streamingowego uhonorowaną Oscarem w najważniejszej kategorii ‒ najlepszy filmźródło: ShutterStock

Ten rok będzie przełomowy: globalne przychody z udostępniania wideo w internecie po raz pierwszy przewyższą wpływy z biletów do kin.

Firma Ampere Analysis wyliczyła, że łączne światowe wpływy dostawców takich jak Netflix wyniosą w tym roku 46 mld dol., podczas gdy do kin trafi niespełna 40 mld dol. Wprawdzie oba kanały dystrybucji rosną, ale ten internetowy znacznie szybciej od tradycyjnego. Wyprzedzenie tego ostatniego przez Netflixa i inne serwisy określane jako OTT (over-the-top, czyli wideo dystrybuowane w sieci z pominięciem tradycyjnej telewizji) przewiduje na ten rok także PwC. Zgodnie z szacunkami tej firmy, o ile 2018 r. zamknął się jeszcze niewielką przewagą kina ‒ 41,4 mld dol. wobec 41,2 mld dol. ‒ to w tym roku efekty większego tempa wzrostu rynku wideo w sieci będą już widoczne: ten sektor przyniesie 45,4 mld dol., a kina ze sprzedaży biletów zbiorą 43,6 mld dol.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie