Za „Kopyta zła” odpowiadają Joanna Szumacher i Paweł Cieślak, a za „Sowy Polski” Michał Szturomski. Szturomski ma za sobą współpracę z Afro Kolektywem czy Muchami. Wydał też epkę jako... SOvVA, a na jej okładce różne ptaki przyglądają się sowie właśnie. Temat sowi kontynuował na płycie „Sowy Polski”. Do opowieści o tych fascynujących ptakach (przygotowanych przy współpracy ze Stowarzyszeniem Ochrony Sów, a zaprezentowanych przez lektora Piotra Bujnego) Szturomski dołożył niepokojące elektroniczne dźwięki. W wersji albumowej doszły do tego piękne ilustracje Katarzyny Walentynowicz. Wizualizacje na scenie przygotuje Maciek Jaciuk. „Kopyta zła” Szumacher i Cieślaka to także muzyczne wyzwanie. Niewesołą historię nawiązującą do pierwszej opublikowanej noweli Edgara Allana Poe „Metzengerstein” artystka sztuk wizualnych i muzyczna eksperymentatorka wraz z Pawłem Cieślakiem udzielającym się w alternatywnych projektach Fonovel, 19 Wiosen czy Chwasty ubarwiają m.in. dźwiękami analogowych klawiszy, klarnetu i głosem, przerabiając go w różny sposób. Niełatwe może być przeniesienie tych swoistych słuchowisk na scenę. Ich sceniczna prezentacja może jednak przynieść interesujące doznania. Pomysłodawcy cyklu kierują go „do widzów, którzy szukają w teatrze nowych doświadczeń i nie boją się eksperymentów”. Następną okazją do takiego spotkania będzie lutowy koncert projektu Pathman i członka grupy Księżyc Remka Hanaja.

Sowy Polski/Kopyta zła | Warszawa, Teatr Syrena, 30.01