Trasę wyznaczać będzie 7 wykonanych z brązu budek z ptaszkami, na których umieszczono kody QR. Odczytując je korzystający z aplikacji turysta dowie się wszystkiego o miejscu, w którym się znajduje. Dla osób, które nie korzystają z tej aplikacji, będą przygotowane ulotki na temat trasy, dostępne w kilku miejscach.
Jak podkreślił podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Opolu prezydent miasta Arkadiusz Wiśniewski, trasa to kolejny element promocji Opola, jako stolicy polskiej piosenki i atrakcja dla odwiedzających miasto turystów.
Budki – o długości 50 cm zawieszane będą na wysokości ok. 2 metrów. Wyglądem nawiązują do jednego z symboli miasta – Wieży Piastowskiej. Ptaszki mają się stać symbolem rozśpiewanego Opola.
Poza ptasimi budkami w różnych punktach miasta będą też umieszczane ptaszki - nawigatory, które będą wskazywać kierunek Trasy Festiwalowej. Mają doprowadzić zwiedzającego do kończącego trasę miejsca, gdzie znajduje się Amfiteatr i Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Autorem projektu jest opolski twórca Andrzej Czyczyło.
Koszt trasy festiwalowej to 30 tys. zł.