Taylor Swift zdominowała ceremonię rozdania dorocznych nagród magazynu "Billboard". Amerykanka odebrała aż siedem wyróżnień za swą przebojową płytę "Red" oraz pochodzące z niej single (m.in. najlepiej sprzedająca się płyta roku, najbardziej kasowa solistka, najlepszy album muzyki country). Piosenkarkę dodatkowo wyróżniono tytułem Artystki Roku za całokształt osiągnięć na listach przebojów w 2012 roku.
Wśród laureatów Billboard Music Awards znalazła się śmietanka współczesnej sceny pop, m.in: Justin Bieber (najbardziej kasowy piosenkarz, najpopularniejszy celebryta w mediach społecznościowych), Rihanna (najlepiej sprzedająca się płyta i piosenka r&b), Adele (najlepiej sprzedająca się płyta pop), Gotye (największy przebój radiowy i najczęściej odtwarzany utwór w mediach streamingowych), One Direction (debiut roku, najbardziej kasowy zespół) oraz PSY (najczęściej wyświetlany teledysk w mediach streamingowych).
Największy aplauz publiczności zebranej w niedzielę w MGM Grand Garden Arena w Las Vegas wzbudziła jednak para weteranów muzycznego show-biznesu - Prince i Madonna. "Książę" wśród gromkich oklasków odebrał statuetkę dla ikony popkultury, a także zamknął ceremonię energetyczną wiązanką swych największych przebojów. Królowa pop z kolei otrzymała trzy wyróżnienia: dla najlepszego artysty koncertującego (za tourn,e The MDNA Tour), dla najlepszego artysty muzyki tanecznej oraz za najlepszą płytę z muzyką taneczną (album "MDNA"). Owacją na stojąco powitano Madonnę na podium. Artystka zaszokowała publiczność dość odważnym strojem - na ceremonii pojawiła się ubrana w czarne body, na które narzuciła siatkową tunikę i krótkie futerko. Z jej bioder zwisały ciężkie srebrne łańcuchy. Dopełnieniem stroju był pas do pończoch i siatkowe pończochy.
W przerwach między wręczaniem kolejnych trofeów, publiczność bawili swoimi występami m.in.: Taylor Swift, Justin Bieber, Nicki Minaj, Selena Gomez oraz Pitbull: najpierw z Christiną Aguilerą a potem z Jennifer Lopez.
Nagrody magazynu "Billboard" przyznawane są co roku artystom, którzy odnieśli największy sukces komercyjny w danym roku. Zliczana jest liczba sprzedanych singli i płyt, częstotliwość emisji utworów w radiu, frekwencja na koncertach, a także popularność nagrań i ich wykonawców w mediach społecznościowych.