Jury w składzie Jan Komasa, Sophie Hyde i Tom Hal oceniało w konkursie "Wytyczanie Drogi" debiuty lub drugie filmy reżyserów z całego świata. Ich zdaniem włoska reżyserka Maura Delpero w swoim fabularnym debiucie "uważnie i z czułością przygląda się różnym formom i obliczom macierzyństwa. Daleka jest przy tym od osądzania swoich bohaterek".
Uznanie jurorów Konkursu Polskich Filmów Fabularnych, w którym zasiadali Paul Wesley, Margie Simkin i Oren Moverman, zdobyła "Supernova" Bartosza Kruhlika. Rezyser otrzymał nagrodę Kulczyk Foundation w wysokości 100 tys. zł.
W tym samym konkursie ponownie przyznano nagrodę dla najlepszego aktorskiego debiutu. Wyróżnienie i 10 tys. zł otrzymała Zofia Domalik, która jest jednocześnie laureatką nagrody dla Najlepszej Aktorki. Najlepszym Aktorem został Maciej Musiałowski. Jurorzy przyznali również wyróżnienie aktorskie, które otrzymał Bartłomiej Topa.
Nagrodę publiczności, ufundowaną przez BNP Paribas Bank Polska, przyznano "Maryjkom" Darii Woszek.
Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI trafiła do filmu "A Thief’s Daughter". Zdaniem krytyków, reżyserka Belén Funes nie tylko ostro rozprawia się z wciąż obecnymi w hiszpańskim społeczeństwie patriarchalnymi normami, ale tworzy jedną z bardziej fascynujących i silnych postaci kobiecych w najnowszym kinie iberyjskim.
Podczas gali ogłoszono również nagrody w tegorocznym jubileuszowym konkursie SCRIP PRO. Nagrodę Główną Stowarzyszenia Filmowców Polskich w wysokości 15 tys. zł otrzymał Piotr Hadyna za scenariusz "Knebel". Nagrodę Specjalną Stowarzyszenia Autorów ZAiKS jury przyznało dwójce autorów ex aequo - Natalii Ossowskiej za "Szmery" i Michałowi A. Zielińskiemu za "Kos – western kościuszkowski". Każde z nich otrzyma po 5 tys. zł.
Nagrodę Główną Storytel w nowej kategorii Oryginalny scenariusz audio jury postanowiło przyznać dwójce autorów ex aequo - Gabrieli Łazarkiewicz-Sieczko za scenariusz "Gram o wszystko" i Arkadiuszowi Pilchowi za scenariusz "Za wolność Waszą i Naszą". Oboje otrzymają po 10 tys. zł, a ich słuchowiska zostaną zrealizowane przez Storytel.
W tym roku ze względu na pandemię koronawirusa Festiwal Mastercard Off Camera zdecydował się na niestandardowe formy projekcji - wszystkie filmy konkursowe oraz wydarzenia towarzyszące można było obejrzeć na platformie on-line player.pl. Zorganizowano także klasyczne seanse m.in. w kinie samochodowym oraz "kinie z okna".
Jak oceniła w sobotę rzeczniczka festiwalu Alicja Myśliwiec, takie połączenie nowych technologii z klasyczną, kinową formułą festiwalu okazało się "strzałem w dziesiątkę".
„Festiwalowy program zgromadził ponad 100-tysięczną publiczność. Udało nam się wypracować nowatorskie i angażujące doświadczenie dla wszystkich wielbicieli odważnego, niezależnego kina” - zaznaczyła rzeczniczka.
Według niej Mastercard Off Camera był najchętniej oglądanym wydarzeniem w bibliotece Player. Festiwal cieszył się także niezwykłą popularnością w mediach społecznościowych - informacja o nim przyciągnęła uwagę ponad 4 mln odbiorców.