Pociągi powinny być dla ludzi. Jak niszczono polską kolej? [RECENZJA]

14.08.2019, 08:50; Aktualizacja: 14.08.2019, 09:12
pociąg, zima, kolej, mróz

Książka kończy się zestawem politycznych rekomendacji. Trammerowi chodzi w nich głównie o zatrzymanie procesu likwidacjiźródło: ShutterStock

Polskie koleje to klasyczny przykład pozornej modernizacji. W końcu pociągi są czystsze i bardziej komfortowe niż za komuny. Gdy spojrzymy na podszewkę tego procesu, włosy zjeżą się nam na głowie.

„Przez lata likwidowanie połączeń i linii kolejowych stało się ponadpartyjnym priorytetem. Realizowanym zgodnie przez kolejnych dyrektorów, ministrów i prezesów PKP” – pisze we wstępie Karol Trammer. Od razu zapowiadając, że jego książka to nie żaden reklamowy folder. Jest to kawał dobrej publicystyki na temat jednej z najważniejszych polityk publicznych każdego rozwiniętego kraju – czyli polityki transportowej.


Pozostało 41% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ

Reklama

Komentarze (8)

  • podróżny(2019-08-14 13:01) Zgłoś naruszenie 103

    To prawda. Wystarczy spojrzeć jak 10 lat temu organizowane były prace na kolei z okazji EURO. To była masakra. Robiono wszystko, żeby zniechęcić podróżnych. Organizacja była tak zła, że aż nie do uwierzenia. Miałem okazje obserwować to z okna pociągu jako pasażer. W pewnym okresie dystans ok. 50 km trzeba było pokonywać w 3 godziny. Opowieść o tym to by były godziny zdumiewających historii, które trudno jest wytłumaczyć jakimkolwiek racjonalnym postępowaniem.

    Odpowiedz
  • EOP(2019-08-15 10:03) Zgłoś naruszenie 54

    Wymienić prezesa PKP i jego ludzi na bardziej ambitniejszych.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Wizard(2019-08-15 14:54) Zgłoś naruszenie 53

    Wszak to była akcja zaplanowana żeby oczyścić .niemcy" z samochodowego złomu i przy okazji coś zarobić w reichu.

    Odpowiedz
  • to somo ?(2019-08-18 08:16) Zgłoś naruszenie 31

    A CO SIĘ STAŁO Z DROGOWYM POZAMIEJSKIM PUBLICZNYM TRANSPORTEM ZBIOROWYM ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • SM - 42(2020-05-01 06:32) Zgłoś naruszenie 10

    A kiedy z Krakowa normalnie dojedzie się do Katowic pociągiem w normalnym świecie nie dopomyslenia aby między takimi aglomeracjami tyle lat był tak kiepski dojazd komuś na tym zależy

    Odpowiedz
  • ET-21(2020-01-03 09:36) Zgłoś naruszenie 10

    Nie tylko kolej była niszczona np:poczta polska i jeszcze wiele innych dużych przedsiębiorstw jest takie powiedzenie jaki kraj taka kolej coś w tym jest .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie