MeetUp Polska to największe wydarzenie związane z rodzimą sceną YouTube. Poprzednie edycje odbywające się we Wrocławiu przyciągały każdorazowo ok. 10 tysięcy osób. W związku z przeniesieniem wydarzenia do Krakowa oraz pierwszym w historii wstępem wolnym na imprezę, organizatorzy szacują frekwencję na co najmniej 20 tys. osób. Organizatorami wydarzenia są miasto Kraków i sieć partnerska YouTube – GetHero.
Na MeetUp Polska w Krakowie pojawi się ponad 200 twórców. Impreza skierowana jest do osób, których pasją jest YouTube i umożliwi im spotkanie oraz interakcję z najważniejszymi twórcami tego serwisu w kraju. To także wiele aktywności scenicznych, takich jak panele dyskusyjne, konkursy i występy muzyczne.
Jak dotąd odbyło się sześć edycji tej imprezy: wrocławskie w 2014, 2015 i 2016 r., gdańska w 2016 oraz dwie "subedycje" w katowickim Spodku w latach 2016–2017, zorganizowane w ramach Intel Extreme Masters.
W ramach promocji tegorocznej edycji oraz promocji Krakowa, Gethero przygotowało kampanię, której efektem są dwa filmy na kanałach YouTube Rezigiusza oraz Izaka – najpopularniejszych gamerów w Polsce. Oba filmy, utrzymane w konwencji "GTA in Real Life", opublikowane zostały w serwisie YouTube w niedzielę 3 września. W niecałe 48 godzin od publikacji wygenerowały ponad 1 mln organicznych wyświetleń.
Jak powiedział z-ca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig, YouTube to miejsce, w którym pasja łączy się z nowymi technologiami i możliwościami, pozwalającymi na zrealizowanie marzeń. "Kraków to dynamiczne, nowoczesne miasto, które jest otwarte na nieszablonowe formy promocji. Akcja promocyjna GTA in Real Life jest tego najlepszym świadectwem. Chcemy skutecznie trafiać do młodych ludzi, korzystając przy tym z najnowocześniejszych narzędzi" – zaznaczył.