Jak wyjaśniła kurator ekspozycji Marta Miskowiec, składają się na nią zdjęcia jedenastu reporterów skupionych wokół tygodnika studenckiego „itd”: Krzysztofa Paweli, Sławka Biegańskiego, Andrzeja Baturo, Macieja Osieckiego, Anny Musiałówny, Macieja Musiała, Krzysztofa Barańskiego, Włodzimierza Pniewskiego, Harry’ego Weinberga, Andrzeja Polca i Stanisława Cioka.
Autorzy ekspozycji zaznaczyli, że zgromadzone cykle fotograficzne rejestrowały mało chwalebne społecznie obszary biedy, zacofania, brzydoty, przejawy głupoty urzędników, a z drugiej strony dokumenty religijności Polaków, strajki i manifestacje. Wszystkie reportaże charakteryzuje ogromna wrażliwość wybitnych fotoreporterów, połączona z ich błyskotliwym wyczuciem komizmu i groteski.
Prezentowane na wystawie zdjęcia w większości należą do kolekcji Muzeum Fotografii w Krakowie. Jest to wybór z blisko sześciuset prac fotoreporterów związanych z tygodnikiem „itd.” Fotoreportaż „Ruda się żeni” Krzysztofa Barańskiego i Sławka Biegańskiego został udostępniony przez Forum - Polską Agencję Fotografów. Zdjęcia Macieja Musiała i Herry’ego Weinberga pochodzą z prywatnych zbiorów.
Wystawa jest pierwszą samodzielną ekspozycją Muzeum Fotografii organizowaną w nowej siedzibie mieszczącej się w zabytkowej XIX-wiecznej zbrojowni przy ul. Rakowickiej 22, którą miasto kupiło w ostatnim czasie od Agencji Mienia Wojskowego. Remont budynku ma zostać przeprowadzony do 2020 r. Wystawa uświetnia obchody 30-tej rocznicy powstania placówki. Potrwa do 27 października tego roku.
MHF to jedyna w Polsce publiczna placówka dedykowana wyłącznie fotografii. Działa od 1 stycznia 1987 r. W jej zbiorach jest ok. 80 tys. obiektów. Trzon kolekcji stanowią przekazane placówce zbiory i księgozbiór Krakowskiego Towarzystwa Fotograficznego. Zbiór ten ma przede wszystkim walor historyczny i zawiera liczne muzealia odnoszące się do najważniejszych wydarzeń historii Polski począwszy od 2. połowy XIX po czasy współczesne. Muzeum posiada też cenne zbiory fotografii amatorskiej i artystycznej oraz sprzętu fotograficznego i kinematograficznego.