"Streaming granego na żywo „Wyjeżdżamy” będzie naszym podziękowaniem za ostatnie trudne i pełne wyzwań tygodnie, a zarazem pożegnaniem tego szczególnego – bo niespodziewanie przerwanego - sezonu. Streaming granego w czasie rzeczywistym spektaklu na taką skalę to nowe doświadczenie na polskiej scenie teatralnej: chcemy w ten wyjątkowy sposób zachować z Wami łączność. Mimo, że widownia w naszej siedzibie będzie pusta, to będziemy wiedzieć, że jesteście z Nami po drugiej stronie kamery. Mamy tremę, bo czujemy, że wkraczamy na nowe szlaki, ale jeszcze mocniej jesteśmy podekscytowani czekającą nas przygodą." - napisano w komunikacie Nowego Teatru.

Transmisja na żywo ze spektaklu odbędzie się w czasie rzeczywistym 20 czerwca o 19:00 na platformach YouTube i Facebook; dostępne będą napisy w języku angielskim.

Ponadto w niedzielę, 21 czerwca, o 20:00 na Facebook LIVE rozmowa z twórcami „Wyjeżdżamy”: Krzysztofem Warlikowskim, Piotrem Gruszczyńskim oraz aktorami i aktorkami z zespołu.

Opis spektaklu:

Po kilkunastu latach od premiery „Kruma" Krzysztof Warlikowski powraca do twórczości Hanocha Levina. Krum wracał do ojczyzny po nieudanej wyprawie za granicę, wciąż pełen nadziei na spełnienie. Teraz wszyscy chcą gdzieś wyjechać. Wielka światowa wędrówka w tekście Levina znajduje swoje lokalne oblicze i lokalną skalę, w której odzwierciedlają się wszystkie niepokoje i ruchy w skali makro. Szykuje się rebelia, bunt dojrzałości przeciwko zawłaszczaniu terytorium wolności i wtłaczaniu naszego życia w tryby spokoju, oferowanego w zamian za uległość. W „komedii na osiem pogrzebów” kierunek podróży najczęściej prowadzi na tamten świat. Mimo biletu w jedną stronę, ochota na wyjazd nie maleje. Czy naprawdę jednak życie jest gdzie indziej? Czy nie lepiej i mądrzej skoncentrować się na budowie wspólnoty? Czy teraz jest czas romantycznych gestów, czy pozytywistycznej pracy dla wspólnego dobra?

Reżyseria: Krzysztof Warlikowski
Na podstawie: „Pakujemy manatki" („Orzej mizwadot") Hanocha Levina
Tłumaczenie: Jacek Poniedziałek
Opracowanie tekstu: Krzysztof Warlikowski, Piotr Gruszczyński
Scenografia, kostiumy: Małgorzata Szczęśniak
Muzyka: Paweł Mykietyn
Reżyseria światła: Felice Ross
Ruch: Claude Bardouil
Animacja i wideo: Kamil Polak
Dramaturgia: Piotr Gruszczyński
Współpraca dramaturgiczna: Adam Radecki
Charakteryzacja i fryzury: Monika Kaleta

Obsada:

Agata Buzek (gościnnie), Magdalena Cielecka, Ewa Dałkowska, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Jadwiga Jankowska-Cieślak (gościnnie), Dorota Kolak (gościnnie), Monika Niemczyk (gościnnie), Maja Ostaszewska, Jaśmina Polak, Magdalena Popławska, Andrzej Chyra, Bartosz Gelner, Maciej Gąsiu Gośniowski (gościnnie), Wojciech Kalarus, Marek Kalita, Rafał Maćkowiak (gościnnie), Zygmunt Malanowicz, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek

Premiera: 14 czerwca 2018

Produkcja: Nowy Teatr w Warszawie
Koprodukcja: Théâtre National de Chaillot (Paryż), Comédie de Clermont-Ferrand, CULTURESCAPES Switzerland, Greek Festival (Ateny), Théâtre de Liège, Bonlieu Scène Nationale (Annecy)

Nagrody:

  • Druga nagroda aktorska za najlepszą rolę kobiecą dla Jadwigi Jankowskiej-Cieślak
  • Nagroda za najlepszą reżyserię dźwięku i muzykę dla Pawła Mykietyna
  • Nagroda za najlepszą scenografię i kostiumy dla Małgorzaty Szczęśniak podczas 11. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia 2018 w Krakowie

W mediach:

Krzysztof Warlikowski i jego aktorzy precyzyjnie trafiają w trudny do nazwania ton – między rozpaczą a śmiechem, nostalgią a zgrywą. "Wyjeżdżamy" łagodnie, ale bez krztyny naiwności oswaja śmierć, ukazuje jej nieuchronność, przydaje śmieszność, a odbiera grozę. Tak odbierane, mimo że pulsujące muzyką i rozbudowane do rangi wielkiego widowiska, staje się intymną medytacją o odchodzeniu, przypominając, że śmierć jest niczym innym, jak częścią życia, nie do wykreślenia. - Onet

Im dłużej się z tym spektaklem jest (a zostaje na bardzo długo), tym ważniejszy - i odważniejszy - się wydaje. Tym radykalniejszy jest pomysł, żeby z wielkiego dramatu odchodzenia wyciągnąć przede wszystkim gorycz i banał. Nie pokazać go w wielkich słowach i emocjach, tylko w odrętwieniu, z którego nie wyzwala nawet perspektywa końca. - Newsweek

Zespół wyjątkowych aktorów - wyrazistych, śmiałych, zaangażowanych, świadomych złożoności poszczególnych protagonistów. Na koniec, w obliczu tych jakże „nieudanych” żywotów, widz odczuwa prawdziwe wzruszenie, które go nie opuści i które ocali ulotny sens wspólnoty. - Le Monde

Bez końca można by rozprawiać o wybitnym spektaklu, niezwykle śmiesznym - bez przerwy słychać śmiech - równie śmiesznym, co przerażającym. Paraliżującym. - Le Figaro

Chyba tylko Warlikowski potrafi te wszystkie rejestry zanotować, połączyć w jeden akord i zagrać w zdecydowanym forte. Taka jest w końcu Polska: trochę Myszka Miki, trochę amerykański pierdel, dużo śmiesznej wzniosłości, w domu walizki pękające w szwach, a na ulicy kondukt żałobny, w który co i raz zamieniają się smutne, ciche protesty. Intuicja Warlikowskiego zdaje się być doskonałym remedium na narodowe napuszenie i polską jęczarnię. - Vogue

Ironia i gra wysokich i niskich tonów pozwalają na nowo odkryć teatr Krzysztofa Warlikowskiego. Rys groteski jest w "Wyjeżdżamy" kojący i odświeżający – i choć to bardzo smutna komedia (tę przewrotność ujął przecież Levin w podtytule), to przynosi także dziwny rodzaj ciepła. - Culture.pl

Wyjeżdżamy | streaming na żywo | 20 czerwca 2020, godz. 19:00