Björk tłumaczy wydanie albumu "Biophilia" w zremiksowanej formie koniecznością udostępnienia najciekawszych przeróbek jej piosenek tym słuchaczom, którzy nie mają czasu i energii, by samodzielnie rozglądać się za nowymi wersjami utworów z jej repertuaru. "Nie każdy uczestniczy w rytualnym namierzaniu skarbów w internecie" - twierdzi wokalistka.
Na krążku zatytułowanym "Bastards" znajdzie się 13 remiksów autorstwa takich tuzów sceny elektronicznej, jak Hudson Mohakwe, These New Puritans czy Omar Souleyman. Sama Bjork zachwycona jest nowym wcieleniem swoich oryginalnych kompozycji. "Byłam pod ogromnym wrażeniem sposobu, w jaki udało się zachować pierwotny charakter piosenek i jednocześnie nadać im innego kształtu." - mówi artystka i dodaje, że ostatecznie spośród wszystkich propozycji wybrała nie te, które wydawały się najlepsze muzycznie, ale które najlepiej uzupełniały się między sobą.
"Bastards" jest trzecią w dyskografii Islandki płytą z remiksami. W 1994 r. artystka opublikowała krążek "The Best Mixes from the Album Debut for All the People Who Don't Buy White Labels", zawierający, zgodnie z tytułem, zmiksowane na nowo utwory z jej płyty "Debut". W 1996 r. na rynek trafił album "Telegram" z nowymi wersjami piosenek z płyty "Post".
Album "Bastards" ukaże się 19. listopada nakładem należącej do Bjork wytwórni One Little Indian. Dystrybucją materiału zajmie się firma Universal.
Björk należy do grona największych muzycznych wizjonerów. Zadebiutowała w wieku 11 lat intrygując już wtedy niezwykłą barwą głosu i jego szeroką rozpiętością. Po zdobyciu dalszych wokalnych szlifów w islandzkiej kapeli Sugarcubes, Bjork ruszyła na podbój świata ze swoją autorską muzyką. Począwszy od przekornie zatytułowanej, wydanej w 1993 r. płyty "Debut", każdy kolejny album artystki wyznaczał trendy alternatywnej muzyki pop, a jej teledyski uchodziły za kanon filmowej sztuki małego formatu. Bjork wystąpiła po raz pierwszy przed polską publicznością w lipcu 2003 r. Tegoroczny występ na festiwalu Open'er odwołała ze względów osobistych.