Komiksowa lista prezentowa. Oto nowości wydawnicze, które każdy miłośnik komiksów chciałby znaleźć w tym roku pod choinką.
Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć galerię
1
Liga Niezwykłych Dżentelmenów, Stulecie: 2009 (Egmont; cena: 59,99 PLN)
Zamknięcie ambitnej trylogii Alana Moore’a, której akcja rozciąga się na cały XX wiek. Od ostatniego tomu sporo się tutaj zmieniło: Mina Harker siedzi w psychiatryku, Allan Quatermain żebrze na ulicach i tylko wiecznie młody Orlando może ponownie zebrać Ligę do kupy i odnaleźć Antychrysta; czas nagli, koniec jest naprawdę bliski. Jak zawsze pełno w komiksie intertekstualnych tropów dla spostrzegawczych: od Jamesa Bonda do Harry’ego Pottera.
Media
2
Dzicy (wyd. Fundacja Tranzyt/ Centrala; cena: 44,90 PLN)
Czeskie odkrycie ubiegłego roku nareszcie w Polsce. Komiks powstał na podstawie zapisków botanika i podróżnika imieniem Alberto Vojtěch Frič, który w 1908 roku przywiózł z Paragwaju do Europy... Indianina. Lucie Lomová z uczuciem (ale i z wyczuciem!) opisuje zderzenie dwóch odmiennych kultur. Z tego samego wydawnictwa – słusznie posługującego się mottem „mądre komiksy” – warto zainteresować się też nowym dziełem Marzeny Sowy „Dzieci i ludzie”.
Media
3
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (Czarna Owca; cena: 44,90 PLN)
Stieg Larsson w wersji komiksowej, i to nie byle jakiej, bowiem pozycja ta ukazuje się pod szyldem Vertigo, komórki Detective Comics zajmującej się ambitnymi inicjatywami dla dorosłych czytelników; za polskie wydanie odpowiada Czarna Owca, sukcesywnie popularyzująca europejski kryminał na polu literackim. Pierwszy tom trylogii Millenium podzielono na dwa albumy komiksowe, czyli docelowo cała seria zamknie się na sześciu. Kusi już sama okładka genialnego Lee Bermejo.
Media
4
Rycerze świętego Wita (Kultura Gniewu; cena: 119,90 PLN)
Opasłe tomiszcze od Kultury Gniewu to najważniejsze dzieło w dorobku Davida B. „Rycerze świętego Wita” są zbiorem wspomnień autora i zapisem zmagań całej rodziny z epilepsją jego młodszego brata – zdesperowani szukają pomocy nie tylko u lekarzy, ale i znachorów czy samozwańczych guru. Poruszająca autobiograficzna historia, a także nietuzinkowe spojrzenie na świat dziecięcej wyobraźni, marzeń, nadziei i lęków. Koniecznie.
Media
5
Usagi Yojimbo. Polowanie na lisa (Egmont; cena: 35,00 PLN)
Battle Royale: tom 5 (Waneko; cena: 19,99 PLN)
Baśnie: Dobry książę (Egmont; cena: 79,99 PLN)
Świeżutkie tomy popularnych serii pojawiły się na rynku akurat przed świętami. Z Egmontu dostajemy nowe przygody Usagiego, długouchego samuraja, który w „Polowaniu na lisa” przemierza komiksowy odpowiednik feudalnej Japonii w towarzystwie przyjaciela, łowcy nagród Gena; na ich drodze staną leśne demony, ninja oraz zdradzieccy bandyci. Inna propozycja tego wydawnictwa to dziesiąty już tom „Baśni” – w obliczu kolejnego konfliktu zbrojnego jedyną nadzieją Baśniowców wydaje się książę Ambroży, jeszcze niedawno zwyczajny woźny cierpiący na amnezję. A nieco bardziej ponury świat dystopicznej przyszłości prezentują autorzy ostatniego serii „Battle Royale”; w piątym wydanym u nas zeszycie trwa walka na śmierć i życie pomiędzy uczniami jednej ze szkół średnich. Tym razem większość stron poświęcono Mimurze oraz ekspertowi od komputerów, Shinjiemu. Seria jest znakomitym rozwinięciem wątków znanych ze słynnego filmu Kinjiego Fukasaku; atrakcyjna cena komiksu zachęca do nabycia hurtem poprzednich tomów.
Media
6
Mroczny Rycerz powstaje (Galapagos; cena: 80,00–100,00 PLN)
Specjalne, dwupłytowe wydanie finałowej odsłony trylogii Christophera Nolana na Blu-ray naszpikowane jest trzema godzinami dodatków – to nie lada gratka dla miłośników i kina, i komiksów. Oczywiście najważniejszy jest tutaj sam film, jeden z najlepszych blockbusterów tego roku, lecz możliwość spojrzenia na spektakularne dzieło od kuchni jest bezcenne, szczególnie że wszystko w najwyższej jakości obrazu i dźwięku. Można też dołożyć parę złotych i nabyć wersję jeszcze bardziej specjalną w metalowym pudełku.
Media
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama