#TheMuBa (theatre music ballet) to spektakle teatralne, koncerty, przedstawienia baletowe, dostępne w wersji LIVE na nowoczesnej platformie internetowej.
– Teatr online chodził mi po głowie od kilku lat. – opowiada Borys Szyc, pomysłodawca #TheMuBa. – Znam środowisko teatralne od podszewki, potrzeby widzów, nie tylko w Polsce, ale i Polonii za granicą, to była tylko kwestia czasu. Dzisiaj marzenia o wyjściu z teatrem w nowe czasy, do jak najszerszej publiczności, stają się faktem.
Do swojego pomysłu przekonał Jarosława Kuźniara – dziennikarza, biznesmana, znawcę nowych technologii oraz Marka Maślankę – inwestora, miłośnika sztuki. „Środowisko startupowe, w którym na co dzień pracuję, stwarza nieograniczone pole do współpracy” – dodaje Jarosław Kuźniar. „Regularne burze mózgów, doprecyzowywanie szczegółów praw autorskich, budowanie zespołu współpracowników, a przede wszystkim pozyskiwanie teatrów do współpracy i budowanie programu to tylko jedne z wielu zadań, którymi zajmowaliśmy się od kilku miesięcy”.
W radzie programowej #TheMuBa zasiadają Łukasz Maciejewski – krytyk teatralny oraz Andrzej Pągowski – twórca znaku i identyfikacji graficznej.
Repertuar platformy #TheMuBa tworzą:
- „Inne Rozkosze” Teatru Stu w Krakowie,
- „Byk Ferdynand” Teatru IMKA w Warszawie (bajka dla dzieci),
- „Psie serce” Teatru Współczesnego w Warszawie,
- „Spowiedź chuligana" Teatru Stu i Teatru Polonia,
- „Ucho, gardło, nóż” Teatru Polonia Krystyny Jandy w Warszawie oraz
- koncert World Orchestra Grzecha Piotrowskiego zarejestrowany ekskluzywnie dla platformy #TheMuBa w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
Koszt jednorazowego e-biletu od 19,90 zł. Bonusem dla zalogowanych użytkowników są materiały pokazujące teatr, aktorów i całą produkcję od kulis. Także wywiady z nimi i dodatkowe video. Platforma jest dostępna na wszystkich urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.