30 maja - 1 czerwca 2020
Rejestracja zostanie udostępniona w sobotę 30 maja o godzinie 12:00 na profilu Vimeo Nowego Teatru, będzie dostępna przez 60h. Spektakl dla dzieci wieku 7+
Spektakl o odwadze. Podróż do źródeł odwagi ukrytych w tajemniczej historii Czarnego Węża. Czym jest dzisiaj odwaga? Jak być odważnym? Jak żyć odważnie? Jak zachęcać do odwagi? A może wcale jej nie potrzebujemy?
Jeśli pomyśleć o odwadze jako o ciekawości i pragnieniu poznania świata, to w dzieciństwie wszyscy jesteśmy odważni. Jednak proces edukowania bardzo często tłumi ciekawość i ujarzmia temperament. Dlatego nie każdy dorosły jest nadal odważny.
Niech więc nawiedzą nas indiańscy bohaterowie. A wraz z nimi zwierzęta, żywioły, słońce i księżyc. Każdy z nas chowa w pamięci odważnych bohaterów. Być może znajdzie się w niej trochę miejsca dla Indian?
Aktorzy Teatru 21 przywołają ducha wojowniczek i wojowników. Nie bójcie się! Usiądźmy w kole, Słyszycie dźwięk bębna? Zatańczmy razem taniec pow-pow! Tak, Indianie powracają! My potrzebujemy ich, a oni nas.
Czas się spotkać!
Reżyseria: Justyna Sobczyk
Dramaturgia: Justyna Lipko-Konieczna
Scenariusz: Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Sobczyk
Teksty: aktorzy Teatru 21
Ruch: Justyna Wielgus
Scenografia i światło: Justyna Łagowska
Kostiumy, rekwizyty: Wisła Nicieja
Muzyka: Paweł Andryszczyk
Wideo: Tomasz Michalczewski
Asystent reżysera: Jakub Drzewiecki, Justyna Wielgus
Produkcja: Agnieszka Delman, Marceli Sulecki
Występują: Grzegorz Brandt, Magdalena Czerwińska, Anna Drózd, Teresa Foks, Daniel Krajewski, Maja Kowalczyk, Jan Adam Kowalewski, Barbara Lityńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Martyna Peszko, Michał Pęszyński, Emilia Rajca, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Cecylia Sobolewska, Marta Stańczyk, Piotr Swend, Magdalena Świątkowska, Justyna Wielgus
Teatr 21 działa w Warszawie od 2005 roku. Aktorami teatru są przede wszystkim osoby z zespołem Downa i autyzmem. Grupa działała początkowo przy Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Z czasem zabawa w teatr zmieniła się w pracę, za którą dziś aktorzy teatru otrzymują wynagrodzenie. Teatr 21 jest dzisiaj organizacją pozarządową, która oprócz działalności artystycznej, tworzenia spektakli dla dzieci, młodzieży i dorosłych zajmuje się również edukacją, pedagogiką teatru, działalnością wydawniczą, organizuje konferencje, wykłady i pracuje w międzynarodowych sieciach.
30 maja 2020
Wideo zostanie udostępnione w sobotę 30 maja o godzinie 12:00 na profilu Vimeo Nowego Teatru.
Wystarczy nie chodzić do lekarzy. W końcu oni zawsze coś znajdą. Tak twierdzi Marvin, dinozaur, który zrodził się spod pióra Marty Guśniowskiej i nagle, ni stąd, ni zowąd, zupełnie niechcący dowiedział się, że najczęstszą przyczyną umierania dinozaurów jest wyginięcie.Historia Marvina to pełna wrażliwości i ciepła lekcja oswajania cierpienia, samotności i odchodzenia - w interpretacji Andrzeja Chyry zyskuje nowe życie.
31 maja - 1 czerwca 2020
Prezentacja we współpracy z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Rejestracja zostanie udostępniona w niedzielę 31 maja o godzinie 15:00 na profilu Vimeo Nowego Teatru, będzie dostępna przez 24h. Spektakl dla dzieci w wieku 8+
Na podstawie „Piotrusia Pana” Jamesa Matthew Barrie’ego w tłumaczeniu Aleksandra Brzózki i Macieja Słomczyńskiego.
Ta opowieść może rozpocząć się w każdym dziecięcym pokoju. Jeżeli pomyślicie, że rozpoczęła się właśnie w waszym domu, nie pomylicie się. To historia mam, które wśród pocałunków przechowywanych w szkatułkach, mają takie, których nie podarują nigdy nikomu, nawet wam. I zaciekłych piratów, których myśli uciekają i spacerują po murawie dawno minionych boisk. Ale przede wszystkim to wasza historia. Podróży do Nigdylandii. Mieszkają tam zgubione dzieci. Takie, które wypadły z wózków albo o których istnieniu dorośli zapomnieli w natłoku codziennych obowiązków. Dzieci nie potrzebują mapy, by tu trafić. Co innego rodzice. Oni zawsze muszą mieć wszystko uporządkowane. Zaznaczają więc zdumiewające barwy i pirackie okręty, odludne legowiska zwierząt, czarownice, statki kosmiczne, potwory i dinozaury…Nie byłaby to trudna mapa, gdyby to było już wszystko. Ale jest jeszcze: pierwszy dzień w szkole, religia, ojcowie, nieregularne czasowniki, tort czekoladowy, wiązanie sznurowadeł, powiedz: „Chrząszcz brzmi w trzcinie.”, dziesięć złotych za to, że sam wyrwiesz sobie ząb… W tej historii to nie Piotruś Pan jest głównym bohaterem. Są nimi dzieci. Zgubione dzieci, w pewnym sensie pozostawione same sobie. Rodzice są gdzieś za drzwiami swojego pokoju, pochłonięci swoimi sprawami, swoją pracą, zanurzeni w swoich iPhonach i tabletach. Współczesny sposób bycia ze sobą, a jednocześnie nie bycia. Podróż do Nigdylandii odbywa się tu i teraz, w mieszkaniu, w którym wszystko jest poukładane i ma swoją funkcję. By znaleźć się w Nigdylandii nie trzeba wiele, potrzebny jest Piotruś Pan. Można go przywołać, stworzyć i polecieć za nim w drugą ulicę na prawo, a potem prosto aż do rana. Dużo trudniejsza jest droga powrotna. Nigdylandia czerpie energię z dziecięcych zabaw. I, tak jak te zabawy, bywa beztroska, ma sobie tylko znaną logikę, swobodnie zmieniają się w niej krajobrazy i odgrywane role, można próbować wciąż nowe i nowe, kończyć w dowolnym momencie jednym okrzykiem: stop zabawa! Bywa też okrutna.
Reżyseria: Łukasz Kos
Dramaturgia: Patrycja Dołowy
Współpraca dramaturgiczna: Łukasz Kos
Scenografia: Olga Mokrzycka-Grospierre, Mikołaj Grospierre
Muzyka: Adam Świtała
Animacje, wideo, efekty wizualne : Aleksander Janas - kolektyw kilku.com
Choreografia: Anna Nowicka
Kostiumy: Paula Grocholska
Światło: Katarzyna Łuszczyk
Występują: Joanna Niemirska, Michał Bieliński, Piotr Polak, Piotr Trojan, Radomir Rospondek, Aleksandra Osowicz / Anna Nowicka, Łukasz Kos
1 czerwca 2020
Warsztat zostanie udostępniony w formie wideo w poniedziałek 1 czerwca o godzinie 16:00 na profilu vimeo Nowego Teatru.
Czym jest plakat teatralny? Do czego służy i co powinien zawierać?
Domowymi sposobami zrobimy prawdziwe dzieło.
Techniką kolażu zrobimy plakaty teatralne z recyklingu. Wyobrazimy sobie tytuły, bohaterów spektakli i ich dramaturgię. Inspiracją będzie Polska Szkoła Plakatu, i nasze pomysły na to, co przyjdzie.