Amazon już wcześniej zapowiadał, że bardzo możliwe jest, że książka o Jobsie będzie się sprzedawać lepiej niż jakakolwiek inna publikacja wydana w 2011 roku. W ciągu pierwszego tygodnia sprzedało się 379 tys. egzemplarzy, co stanowiło najlepszy wynik od czasu wydanej rok wcześniej autobiografii George'a W. Busha "Decision Points" ("Kluczowe decyzje").
Steve Jobs zmarł 5 października, co znacznie przyśpieszyło publikację napisanej przez Isaacsona biografii, która początkowo miała mieć premierę w 2012 roku. Ostatecznie trafiła do księgarni 24 października, a dzień wcześniej można ją było kupić w wersji cyfrowej w e-bookowej księgarni Apple'a i na stronie Amazona.
Biografia oparta jest na ponad 40 wywiadach przeprowadzonych z Jobsem w ciągu ostatnich dwóch lat, jak również rozmowami z ponad setką związanych z nim osób: członkami rodziny, przyjaciółmi, wrogami, konkurentami i pracownikami. Wytwórnia Sony już zakupiła prawa do jej ekranizacji.