Tytuły kolejnych premier to "Jeńczyna" w reż. Moniki Strzępki (10 października, Duża Scena), "Aktorzy Prowincjonalni" w reż. Michała Borczucha (24 października, Duża Scena), "Wiśniowy sad" w reż. Agnieszki Glińskiej (21 listopada, Scena Kameralna), "Fiasko" w Magdaleny Szpecht (grudzień, Nowa Scena, Festiwal Boska Komedia), "Tonąca dziewczyna" w reż. Karola Klugowskiego (20 lutego, Scena Kameralna), "Arianie" Benjamina Bukowskiego (13 marca, Nowa Scena), "Halka" w reż. Anny Smolar (26 marca, Duża Scena), "Biesy" w reż. Pawła Miśkiewicza (24 kwietnia, Scena Kameralna), "Trzy siostry" Luka Percevala (15 maja, Duża Scena).

Na widowni, zgodnie z wytycznymi sanitarnymi, zajęte będzie być mogło co drugie miejsce, ale teatr jest przygotowany na każdy scenariusz, także na pełną salę - w zależności od dalszego rozwoju sytuacji epidemicznej.

Pierwsza z premier "Kochana Wisełko, najdroższy Zbyszku" w reż. Mikołaja Grabowskiego to spektakl na motywach korespondencji Wisławy Szymborskiej i Zbigniewa Herberta. W obsadzie są Katarzyna Krzanowska i Jacek Romanowski.

Reklama

"Lektura listów, pisanych przez parę niekwestionowanych mistrzów sztuki korespondencji, pozwala śledzić nie tylko rosnącą zażyłość, ale także niezwykłą chemię łączącą autorów, obdarzonych bliskim sobie poczuciem humoru. Lekkość, błyskotliwość, gry i zabawy słowne wspólne kody i szyfry (kim był Frąckowiak vel Fronckowiak?), dystans do przaśnej rzeczywistości PRL-u – uwodzą od pierwszej strony zbioru opracowanego przez Ryszarda Krynickiego. Te perły rodzimej epistolografii musiały prędzej czy później trafić na scenę" – czytamy w opisie spektaklu.

Kolejne premierowe przedstawienia powstaną na podstawie utworów m.in. Antoniego Czechowa, Stanisława Lema, Tadeusza Różewicza, Fiodora Dostojewskiego