statystyki

Kisielewski: Kryzys zwiększył popyt na rozrywkę [WYWIAD NPBP]

autor: Marek Tejchman26.05.2020, 08:00; Aktualizacja: 26.05.2020, 09:37
Sposób konsumpcji rozrywki bardzo się zmienia, gdy widz rozpoczyna życie zawodowe.

Sposób konsumpcji rozrywki bardzo się zmienia, gdy widz rozpoczyna życie zawodowe.źródło: ShutterStock

- Własny film, który odniósł mierzony konkretną liczbą widzów sukces w kinach, jest jak fundusz emerytalny - mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV

Przed kryzysem gospodarkę napędzała szeroko pojęta masowa konsumpcja. Infrastrukturę służącą tej konsumpcji mamy niedostosowaną do obecnych obostrzeń. Galerie, kina, restauracje zostały ugodzone przez uderzenie w dotychczasowy model konsumpcji. To powoduje gigantyczne zawahanie ze strony reklamodawców – gdzie się reklamować i jak. Wy z jednej strony dostarczacie konsumentowi rozrywki, z drugiej strony rozumiecie biznes, bo są wpływy reklamowe, które trafiają do określonych grup. Na ile to załamanie jest trwałe, w kogo uderza i czy pan widzi perspektywę odbicia?

Dzięki temu, że jesteśmy obecni na rynku reklamowym widzimy w jakim stopniu obecny kryzys dotknął poszczególne sektory gospodarki. W telewizji reklamują się praktycznie wszystkie te branże, które są obecne na rynku detalicznym.

Nie da się przewidzieć przyszłości. Wszyscy zobaczyliśmy co się wydarzyło na świecie w ciągu ostatnich kilku tygodni i jak trwająca pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów, natomiast nikt do końca nie wie co będzie dalej. Większość firm ucierpiała na skutek obecnego kryzysu, wyjście z niego nie będzie łatwe. Ważna jest odpowiedź na pytanie, jak szybko gospodarka, a szczególnie rynek detaliczny, wrócą na odpowiednie tory. W jaki sposób i kiedy państwo upora się z wymuszonym przez kryzys olbrzymim wzrostem zadłużenia kraju.

A co obecny kryzys oznacza dla was jako spółki i dla sektora? Jeśli ludzie będą mieli mniej pieniędzy i będą oszczędni, to i reklamodawcy przez jakiś czas się wstrzymają z wydatkami?


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie