Na stronie MHP napisano, że Dąbrowski "zaczynał od bulwarówki, którą później przekształcił w +poważny+ dziennik niejako +wychowując sobie+ czytelnika". "Zatrudnił sieć korespondentów (w tym także zagranicznych) i to oni nadawali ton dziennikarstwu informacyjnemu. Stworzył własną stację nasłuchu w kilku językach, która pracowała całą dobę. Dzięki temu +Ilustrowany Kurier Codzienny+ mógł się poszczycić najświeższymi informacjami z całego świata. Jako pierwszy wprowadził przesyłanie zdjęć prasowych drogą radiową. Dąbrowski nie zawsze grał czysto" - napisano w informacji prasowej.
"Wykorzystywał nawet wojskowy nasłuch do przechwytywania najświeższych informacji, by zawsze być o krok przed konkurencją.Stał się prekursorem na rynku, jeśli chodzi o tworzenie magazynów tematycznych, także prasy kobiecej, był też znakomitym dziennikarzem, miał świetny instynkt i +nosa+ do dobrych tekstów i dobrych autorów. Politycznie lawirował tak, aby zwiększyć potęgę swojego wydawnictwa, nigdy jednak nie zwalniał pracowników ze względów politycznych" - podkreślono.
Według MHP "Dąbrowski dosłownie z niczego stworzył najpotężniejszy koncern pasowy przedwojennej Polski i jeden z największych w ówczesnej Europie, ale przede wszystkim był wyśmienitym przedsiębiorcą i to bez formalnego wykształcenia w tej dziedzinie; dzisiaj takich ludzi nazywa się +self-made-man+".
Wskazano, że "przez przypomnienie życia i dorobku Dąbrowskiego autorzy filmu chcą ukazać przedwojenną Polskę jako kraj, w którym można było odnieść sukces finansowy i prestiżowy zaczynając od zera". "Niestety wybuch wojny zniszczył imperium. Dąbrowski do 1968 roku pozostał w USA, na Florydzie, gdzie prowadził życie ubogiego emeryta" - dodano.
Premiera filmu w piątek, o godz. 18 na kanale YouTube Muzeum Historii Polski.
Produkcja: Muzeum Historii Polski, Telewizja Polska, FINA, 2018. Reżyseria: Rafał Geremek, Scenariusz: Rafał Geremek, Tomasz Müller, Marek Stremecki. Czas trwania: 35 minut.