statystyki

Tacy sami w sieci, narodowi przed ekranem

autor: Elżbieta Rutkowska21.04.2020, 06:00; Aktualizacja: 21.04.2020, 09:32
Telewizja

Analiza agencji Wavemaker wykonana we współpracy m.in. z firmą badawczą Parrot Analytics wskazuje, że w każdym z tych krajów najpopularniejszym spośród seriali dostępnych w sieci była w ub.r. „Gra o tron”, a miejsce wicelidera przypadło „Stranger Things”. Ranking powstał na podstawie wskaźnika „demand expressions”, którym Parrot Analytics cyklicznie mierzy popularność produkcji oferowanych przez Netflix i inne platformy online. Uwzględnia on oglądanie, ściąganie i kupowanie dostępu do seriali oraz komentowanie i umieszczanie w sieci postów na ich temat.źródło: ShutterStock

Polak, Węgier, Rumun czy Czech – oglądając seriale w internecie, wybieramy te same produkcje. Ze środkowoeuropejskiej wspólnoty gustów wyłamują się jedynie Słowacy – ale tylko trochę.

Analiza agencji Wavemaker wykonana we współpracy m.in. z firmą badawczą Parrot Analytics wskazuje, że w każdym z tych krajów najpopularniejszym spośród seriali dostępnych w sieci była w ub.r. „Gra o tron”, a miejsce wicelidera przypadło „Stranger Things”. Ranking powstał na podstawie wskaźnika „demand expressions”, którym Parrot Analytics cyklicznie mierzy popularność produkcji oferowanych przez Netflix i inne platformy online. Uwzględnia on oglądanie, ściąganie i kupowanie dostępu do seriali oraz komentowanie i umieszczanie w sieci postów na ich temat.

Słowacy z ogólnego trendu wyłamują się o tyle, że trzecie miejsce w rankingu zajmuje u nich „Teoria wielkiego podrywu”. W pozostałych czterech państwach podium zamyka serial „The Walking Dead”, będący na Słowacji na miejscu piątym. W żadnym kraju w pierwszej dziesiątce internetowych hitów nie ma lokalnej produkcji.


Pozostało jeszcze 67% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie