Teatr Pieśń Kozła wystąpi w londyńskim The Globe 6 lipca. To wydarzenie najwyższej rangi i wyraz ogromnego uznania dla polskiego teatru. Warto podkreślić, że The Globe jest najważniejszą sceną szekspirowską na świecie, skupiającą zespół wybitnych aktorów.
– Bardzo rzadko występują tam zewnętrzne grupy. Za The Globe stoi tradycja, ta scena ma ciekawy rytuał i niezwykle wyrobioną publiczność. Na widowni zasiada 300 widzów, którzy po spektaklu rozmawiają z twórcami, zadają im pytania, od razu dzielą się refleksjami i wrażeniami. Na nasze przedstawienie szykuje się teatralna śmietanka Londynu – mówi Grzegorz Bral, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła.
„Pieśni Leara” to spektakl z niezwykłą historią, który przeszedł już do legendy, nie tylko teatru osadzonego w tradycji szekspirowskiej. Przypomnijmy, że międzynarodową premierę miał na Fringe Festival w Edynburgu w sierpniu 2012 roku. Został wtedy uhonorowany aż trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award.
Teatr Pieśń Kozła występuje na znaczących scenach na całym świecie. W tym roku zaprezentował się już w CalPerformances w Berkeley, a w ramach kolejnego zagranicznego tournée wystąpi m.in. na HamletScenen w Danii, również niezwykle prestiżowym miejscu, oraz na Israel Festival w Jerozolimie.
Zanim wyruszy w zagraniczne tournée, Teatr Pieśń Kozła będzie można było zobaczyć w Polsce. We Wrocławiu w czerwcu i lipcu wystawił „Pieśni Leara” oraz „Raport Kasandry”, czyli swój najnowszy spektakl.
– Wybraliśmy przedstawienia oratoryjne, bardzo wokalne, które będziemy też pokazywać na zagranicznych tournée, do których właśnie się przygotowujemy. Na scenie Polskiego Radia świetnie nam się gra, bardzo cenimy też wrocławską publiczność – dodaje Grzegorz Bral.
„Raport Kasandry” ma charakter unikatowego, performatywnego koncertu, eksplorującego rytualne korzenie teatru na bazie dramatu „Trojanki” Eurypidesa. W nielinearny sposób opowiada o losie czterech głównych bohaterek tragedii, które stały się niewolnicami po upadku Troi. Muzyka jest tu kluczowym środkiem ekspresji, przemawiającym w postaci metafor i wydobywającym podświadome symbole.
Wrocławski teatr wystąpi też w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim ze spektaklami „Pieśni Leara” oraz „Hamlet – komentarz”, który jest interpretacją i swego rodzaju autorskim uzupełnieniem najbardziej znanego dzieła Szekspira.
Dodajmy, że Teatr Pieśń Kozła przygotowuje na ten rok premierę nowego spektaklu, również eksploatującego jedno z dzieł Szekspira.