Teatr

19 czerwca 2018 r.

„Sonata jesienna" Bergmana w Teatrze WARSawy

Opowieść o matce. "Sonata jesienna" w Teatrze WARSawy19 czerwca 2018 r.

„Sonata jesienna” swoją premierę kinową miała 40 lat temu. To na tyle niedawno, że przenosząc ją do teatru ryzykuje się porównanie z oryginałem, a na tyle dawno, by chcieć ponownie przyjrzeć się scenariuszowi, wyłowić z niego ponadczasowe treści, inaczej rozłożyć akcenty.

9 czerwca 2018 r.

Marcin Perchuć, fot. Tomasz Paczkowski Źródło: legalna kultura

Szkoła to nie fabryka. Nie wszyscy znajdą pracę w teatrze [WYWIAD]9 czerwca 2018 r.

Oczywiście, wiadomo, że nie wszyscy z nich znajdą pracę w teatrze. Moim marzeniem jest to, żeby szkoła wyposażyła tych młodych ludzi w taki sposób, że jeżeli nawet nie znajdą pracy stricte w zawodzie, to będą świetnymi specjalistami w bardzo szerokim wachlarzu dziedzin - mówi dr Marcin Perchuć, aktor filmowy, teatralny i telewizyjny oraz dziekan Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej w rozmowie z Legalną Kulturą o przyszłych aktorach, nowych kierunkach kształcenia i sposobie na to, jak nie zwątpić po drodze i wierzyć w to, co się robi.

8 czerwca 2018 r.

Grzegorz Małecki, Fot. Monika Szałek/anywhere.pl

Grzegorz Małecki - aktor, którego nie da się zamknąć w ramach8 czerwca 2018 r.

Od osiemnastu lat świadomie i konsekwentnie buduje swoją drogę teatralną. Jest obecnie jednym z filarów Teatru Narodowego, w którym zagrał w 28 spektaklach; aktorem, którego znakami rozpoznawczymi są nie tylko talent i profesjonalizm, ale też rozumienie aktorstwa jako zawodu służebnego wobec widza. Podkreśla zdecydowanie, że jest przede wszystkim aktorem teatralnym, bo taką drogę wybrał sobie wiele lat temu. Grzegorz Małecki, aktor Teatru Narodowego.

30 maja 2018 r.

Nagrodzone Grand Prix „Requiem da L.” belgijskiej grupy les ballets C de la B to poruszające, imponujące muzycznym rozmachem i maestrią wykonania przedstawienie. W spektaklu 14 muzyków z Afryki (głównie z Konga) oraz z Europy spotkało się wokół największego i nieukończonego dzieła Mozarta, uzupełniając fragmenty napisane oryginalnie przez kompozytora o motywy jazzowe, rdzenną muzykę afrykańską czy też improwizacje. Nagrodzony spektakl za pomocą muzyki i obrazu mówi o odchodzeniu i pokazuje, że graniczne, najważniejsze doświadczenia są niezmienne w czasie i wspólne przedstawicielom różnych kultur. Fot. Wojtek Szabelski

Mozart dokończony jazzem z nutą Afryki. „Requiem dla L.” wygrywa Festiwal Kontakt30 maja 2018 r.

Najnowszy spektakl Alaina Platela i Fabrizio Cassola – „Requiem da L.” – otrzymał w piątek 25 maja Grand Prix Festiwalu KONTAKT 2018. Przedstawienie uhonorowano także Nagrodą Dziennikarzy akredytowanych przy Festiwalu oraz Nagrodą Radia GRA, przyznawaną za najlepszą oprawę muzyczną. Widownia zgromadzona w toruńskim Teatrze im. Wilama Horzycy werdykt jury przyjęła długą i żywiołową owacją.

Polecane

Polecane