statystyki

Wiosna w telewizji. Jakie nowości?

autor: Barbara Sowa11.02.2016, 07:42; Aktualizacja: 25.02.2016, 09:46
Wiosna w telewizji, czyli wielka nuda

Wiosna w telewizji, czyli wielka nudaźródło: ShutterStock

Pod hasłem odkurzania programów sprzed lat startują najnowsze ramówki jedenastej muzy. To znacznie wcześniej niż do tej pory.

reklama


reklama


Hitem TVN w tym roku ma być odświeżony po latach program „Agent”. To tutaj przed laty odbył się telewizyjny debiut Bartosza Arłukowicza, byłego ministra zdrowia, a wtedy nikomu nieznanego lekarza. Teraz uczestnikami tego reality show mają być, w miejsce zwykłych bohaterów, gwiazdy, a w roli prowadzącej wystąpi Kinga Rusin. To niejedyny tej wiosny przykład odkurzonego programu. Na antenę Jedynki wróci legendarny program kulturalny „Pegaz”, zdjęty z ramówki w 2004 r., a TVP 2 wskrzesza show „Kocham Cię, Polsko!” oraz popularnonaukową „Sondę”.

Powrót do znanych produkcji sprzed lat to widoczny trend nie tylko na polskim rynku. Za oceanem rekordy oglądalności bije reaktywowane po latach „Z archiwum X”, na podobną widownię liczy zapewne także CBS, która zapowiedziała remake „McGyvera”. – Branża filmowa i telewizyjna walczy w ten sposób o dzisiejszych 30, 40-latków. Producenci chcą ich ściągnąć do kin i przed ekrany telewizorów, bo to obecnie najbardziej atrakcyjna grupa dla reklamodawców – przyznaje Michał Orgelbrand, od ponad 15 lat związany z polską branżą produkcyjną. Dodaje, że trend widać także w kinie. – „Terminator”, „Gwiezdne wojny”, „Mad Max”; czułem się jakbym wrócił do czasów liceum – dodaje.

Ale jak uczą doświadczenia z przeszłości, reaktywowane hity ze szklanego ekranu wcale nie gwarantują sukcesu. W TVP już próbowano wskrzeszać „Pegaza”. Bez sukcesu. Podobnie było z powrotem na antenę TVN show „Mamy cię!”. Ryzyko porażki jest w praktyce równie wysokie co w przypadku nowości.


Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

reklama